27. července 2006

Mnichovanství

Tak solidaritě se slabými a trpícími se v newspeaku říká mnichovanství. Libanon, malá a slabá země, která nemá jediné vojenské letadlo, které Israel zničil v jižní části země veškerou infrastrukturu a zavraždil 400 civilistů, se podle toho přirovnání podobá nacistickému Německu. Čím?

Už jsem zapomněl, že v Mnichově vyjadřovaly velmoci solidaritu s Československem. Za ten omyl se omlouvám a jsem rovněž Mnichovan. Být na straně malých a trpících je totiž povinností každého slušného člověka, i když si na to netroufne ani OSN a nechá civilisty vraždit dál. Jsou na to totiž od roku 1982 zvyklí, takže jim to nevadí.

9 komentářů:

  1. Ne, na Sprchu nikdy nic psát nebudu, to jsem řekl jasně.

    Nicméně děkuji Pajoutovi za to, že mi opět umožnil známkovat. Ale chcípl tam pes; moc toho k známkování není.

    Známkování je dobrá věc, jak potěšit trolly.

    OdpovědětVymazat
  2. No, jak se liší věta: "Co kdybyste tam něco napsal, aby zase někdo známkoval podobně Vás? " a škemrání? Ale nešť, musím uznat, že mezi Vámi a pakem z Chebu je zásadní rozdíl.

    Jinak souhlasím s panem Juchelkou, že thematem článku nejsou události na bezvýznamném serveru, kde jste opět vyhnali jednoho potencionálního přispěvatele a pak se divíte, že Vám tam nikdo nechodí. Kapitán z toho obviňuje lidi z Vrby. Za ten rok by mu mělo dojít, že problém je někde jinde. Zas tak dlouhé vedení snad nemá.

    OdpovědětVymazat
  3. Eggu, Vy jste to nepochopil. U wikipedisty to ale není nic překvapujícího. Tak polopatě. Diskusse slouží k diskussi o článku. Zda autor v dětství trhal mouchám křidélka, je irrelevantní.

    OdpovědětVymazat
  4. Potencionální je přípustná dubleta: latinsky je potentialis. Tedy ne, že by se mi tento tvar líbil nebo že bych ho kdy použil...

    OdpovědětVymazat
  5. Pan Alex Juchelka je sprostý lhář. Já na negativní kádrování pana Zvánovce zde zvědavý jsem.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobry den pane Pecino, nechci se michat do ucennych jazzykovych debat, ale nebylo by "potencionalni" pripustne pouze kdyby to bylo z latinskeho "potencionalis"?

    OdpovědětVymazat
  7. Adjektivum potentialis podkládá pouze potenciální, ale ono je to složitější, protože vedle latinských substativ potentia a potentium existovalo v určité době i potentio (gen. -onis), ze kterého můžeme dojít k potencionální, stejně jako od regio docházíme k regionální.

    Soukromě si myslím, že slovo potencionální (do češtiny převzaté z němčiny) vzniklo omylem, když si první uživatelé neuvědomili, že kanonický tvar příslušného substantiva je potentia, (gen. -ae). To je ale jen moje domněnka.

    OdpovědětVymazat
  8. Zde: http://www.lupa.cz/clanky/spory-na-wikipedii-valka-o-h/nazory/154877/

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, známý self-hating vrbař.

    ad Neználek. Ne, měl jsem na mysli, kdo v pojetí Kapitána zavinil roztržku Sprcha-Vrba.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>