9. ledna 2008

Pitomí novináři

Čeští novináři neinformují, nýbrž desinformují. Naposledy se takto vyznamenal ignorant Ondřej Leinert z Hospodářských novin. Oč jde?

Topolánkův výrok ("Češi obvykle ale vidí všechno negativně a když k něčemu dojde, podělají se,") samozřejmě podepisuji. Jeho kritika ze strany ČSSD je zastydle chauvinistická. Nicméně Marek Semerád nehodlá premiéra udávat za hanobení národa, rasy a přesvědčení, jak přitrouble referuje Ondřej Leinert: "Toho Topolánkova slova pobouřila, a vyzval proto premiéra, aby se omluvil, nebo na něho podá trestní oznámení," nýbrž jej soukromoprávně žalovat o omluvu. Doufám, že ji nevysoudí.

Vůbec celá zpráva, vydaná o této aféře, je dosti nesrozumitelná.

8 komentářů:

  1. Ale, Urbane, když někoho kritizujete za chybu, tak nedělejte sám jinou.

    Leinert se skutečně dopustil přehmatu nebo chyby: napsal, že Semerád chce podat na Topolánka trestní oznámení (věta: "vyzval proto premiéra, aby se omluvil, nebo na něho podá trestní oznámení"), i když v jiném článku se píše o žalobě ("Pokud se premiér neomluví, podá na něj občanskou žalobu.") - ale o žalobě se vlastně píše i v tomhle stejném článku hned v dalším odstavci ("Pak připadá v potaz podle Semeráda, který celou záležitost konzultoval s právníky, podání žaloby na ochranu osobnosti.") Neznalost právní terminologie? Nepozornost? Těžko říct.

    Ale to, že by Semerád chtěl podat oznámení za "hanobení národa atd.", to jste už podle všeho bohužel spojil sám. V článku je totiž tenhle trestný čin v jiné souvislosti, ve větě: "Nacionalisté tvrdí, že premiérův výrok by mohl být spácháním trestného činu hanobení národa, rasy a přesvědčení a trestného činu pomluvy..." Vaše nepozornost? Nebo manipulace? Nevím.

    Jasně, Leinert má kolem sebe korektory a editory, Vy zase chytáte druhého za slovo, tak si pohlídejte svoje slova, ať nechytají vás.

    Přinejmenším máslo na hlavě... Ale ta vaše odvaha! Pitomí novináři (ignorant Leinert) dezinformují - a podle stejného měřítka pitomý blogger (ignorant Urban) dezinformuje.

    Nesouměřitelné? Ale jistě že ano! V obou případech jde o jedno přehlédnutí.

    Pro mne jste oba zkrátka nepozorní a nevidím důvod z toho dál dělat aféry. Aspoň jestli se to nebude dál opakovat...

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, právní kvalifikaci jsem dodal sám, když toho nebyl schopen onen novinář, protože si to vycucal z prstu. Pomluva zde pojmově nepřipadá v úvahu, ale to mne u Národní strany nepřekvapuje.

    O žádné přehlédnutí se tedy nejedná, nýbrž o úplnost zprávy, která měla být první povinností novináře.

    OdpovědětVymazat
  3. Jinými slovy přiznáváte, že k tomu, co si vycucal z prstu ten novinář, jste si něco přicucal vy, aby to bylo kompletně nacucané - podle hesla jedna cizí chyba a jedna moje chyba je dohromady lepší žádná chyba. :o)))

    Spíš se mi teda zdá, že jste si nepročetl úplně přesně ani to, co jsem psal já :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Jste schopen elementárního rozlišování? Ondřej Leinert si vymyslel, že Marek Semerád hodlá podat trestní oznámení. Tím na něj vrhl špatné světlo, že je udavač.

    Já naproti tomu uvedl, v čem by toto trestní oznámení spočívalo, čímž jsem původní nedostatečnou Leinertovu informaci doplnil. Nikde jsem nepsal, že to tvrdí sám Leinert, to jen neumíte číst.

    Má informace nebyla žádná chyba, protože trestnímu právu rozumím. Rozumíte Vy vůbec něčemu, kromě trollingu?

    OdpovědětVymazat
  5. Byl jsem pověřen, abych přepsal toto: "Já samosebou uznávám, že jste nikde záměrně nenapsal, že to byla Leitnerova slova. Na nezaujatého čtenáře ale věta "Nicméně Marek Semerád nehodlá premiéra udávat za hanobení národa, rasy a přesvědčení, jak přitrouble referuje Ondřej Leinert" může takhle působit, jelikož jste ji asi ve spěchu neformuloval přesně." Mám pocit, že je nejopatrnější, jaká může být - a třeba si po jejím přečtení taky vezmete ponaučení, že neobratnost se nevyplácí.

    M. O. (to je stejně pseudonym - jako i Petr Urban je...)"

    OdpovědětVymazat
  6. Několik poznámek:

    Předně se mi příčí jednorázové e-mailové adresy. Nikdo po Vás nechce, abyste mi sdělil svou identitu, ale když už mi píšete, tak byste laskavě mohl vyčkat odpovědi. Další důkaz toho, že jste úplně někde jinde, než jsem já.

    Takže Vám doporučuji, abyste si svou adresu znovu otevřel. Máte tam pozvánku na tento blog a můžete sem vesele psát.

    A odpověď: Mohl jsem si s tím textem dát větší práci, ale proč? Nepíšu do celostátního periodika.

    OdpovědětVymazat
  7. Jestli k tomu přistupujete tak, že nevíte, "proč byste si s textem měl dávat víc práce", tak to je potom opravdu těžké...

    OdpovědětVymazat
  8. OK, když jste tady Vy, napříště se vynasnažím formulace více vyladit, aby nebyly zavádějící.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>