13. srpna 2008

Pitomci v ČTK

Neumí rozlišit mezi krádeží a loupeží. Zdá se ale, že tento triviální rozdíl není jasný ani předním právníkům.

Updated.

7 komentářů:

  1. Proti těm novinářům bylo použito násilí nebo jeho pohrůžka; nebyli tedy toliko okradeni, nýbrž oloupeni.

    Zatímco krádeži se dostatečnou pečlivostí zabránit; proti loupeži pomůže jen větší síla.

    OdpovědětVymazat
  2. Nebyl jste to náhodou vy, kdo před krátkou dobou káral novináře za neschopnost správně užívat tvary typu umí/umějí?

    OdpovědětVymazat
  3. Ne, naopak. Psal jsem, že ve 4. třídě vzor sází pomalu, ale jistě, zaniká.

    OdpovědětVymazat
  4. Máte tedy za to, že imperativ singuláru zní "um!"?

    OdpovědětVymazat
  5. Ne, mám za to, že jsem podlehl standardnímu vyjadřování.

    OdpovědětVymazat
  6. Mně tam spíš vadí, že v titulku se píše, že se to stalo dvěma českým novinářům, když ve skutečnosti byli tři, možná (když budeme i kameramana považovat za novináře), čtyři. Rozdíl mezi "loupeží" a "krádeží při přepadení" mi ve srovnání s tím přijde marginální.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>