23. února 2010

Přituhuje

motto: "The postwar German government provided compensation to Jews who had been in ghettos or camps. Many Jews fabricated their pasts to meet this eligibility requirement. (See, for example, Segev, Seventh Million, 248.)"
—Norman G. Finkelstein

Když jsem na Blistech četl reklamu na seminář Normana G. Finkelsteina, tak jsem si říkal, že bych tam zašel, kdyby to bylo v rozumnějším čase. Chvilku jsem přemítal o tom, že bych si na to vzal dovolenou, ale pak jsem to pustil za hlavu.

Jaké bylo mé překvapení, když jsem se dozvěděl, že AV ČR jeho přednášku zrušila: "Akademie věd ČR jako programově apolitická instituce se s jednostranným zaměřením tohoto semináře neztotožňuje, nepodílí se ani na jeho přípravě, ani na výběru referujících účastníků. Z uvedených důvodů se vedení Akademie věd ČR rozhodlo neumožnit konání semináře v budově Akademie věd ČR na původně stanovené adrese (Praha 1, Národní 3)." Podle neověřené ŠOKovy zprávy na nátlak samotného premiéra Fischera.

Je mi líto, ale svoboda vědeckého bádání od pánů z akademii věd dostala pořádně na frak. Další důvod pro to, tohoto (post)kommunistického molocha rozprášit.